Így váltsd a lájkot e-mail címre, hogy az algoritmusfrissítések alatt se álljon le nálad az élet

Mielőtt belevágunk a közepébe hadd meséljek el egy történetet, ami megválaszolja a leggyakoribb kérdést, ami talán benned is felmerült a témával kapcsolatban:

„Miért kell ezzel foglalkoznom, ha elégedett vagyok a Facebookról/Instagramról jövő forgalommal?”

Röviden azért, hogy ne kerülj olyan szívinfarktushoz közeli állapotba, mint az ismerősöm, aki egy nap azzal szembesült, hogy letiltották a Facebook-oldalát. Azt a platformot, ahol több ezer követője volt, ahol elsősorban értékesített és ahol kapcsolatot tartott a közönségével.

Gondolhatod azt, hogy jó, de idővel vissza lehet állítani.

Igazad van, de vedd észre a feltételes módot.

Aztán tedd fel a kérdést, hogy mit csinálsz, ha egy kampányzáráskor üt be a krach – amikor a sürgetés miatt jelentős forgalmat húznál be?

Hova nyúlsz, ha itt kommunikálod a kedvezményeket, a vevőidet érintő változásokat és az újdonságokat? Mi van, ha napok vagy hetek kellenek ahhoz, hogy visszaálljon az oldalad? Honnan lesznek addig megrendeléseid?

És a legrosszabb forgatókönyv: mit csinálsz, ha mégsem lehet visszaállítani az oldaladat?

(Sajnos utóbbira is láttam konkrét példát: ismerek egy céget, aki több mint 10 000 követőjét vesztette el így.)

Képzeld el, hogy a te oldaladat tiltják le.

Hogy reagálnál? Kétségbeesnél és nyugtató után nyúlnál vagy higgadtan elkezdenél utánajárni, mi történt, miközben egy másik csatornán írsz a követőidnek?

Félre ne érts.

Nem azt mondom, hogy felejtsd el a közösségi médiát. Csak azt mondom, hogy nem támaszkodhatsz kizárólag erre, mert az algoritmusok hatalmas rizikófaktort jelentenek. Éppen ezért most megmutatom, hogyan tereld a közönségedet egy olyan kommunikációs platformra, aminek az irányítása a te kezedben van.

A céged legdurvább kihagyott ziccere a be nem gyűjtött e-mail cím

Tegyük fel, hogy elégedett vagy a céges közösségi oldaladdal, mert szép forgalmat hoz. Ez szuper, csakhogy az utóbbi években többször találkoztunk azzal, hogy jött egy algoritmusfrissítés és bezuhantak az elérések.

Az pedig általános, hogy az év egyes szakaszaiban (Black Friday, karácsony, választások) egy zsák hirdetésre költött pénz is kevésnek bizonyul az áhított eredményekhez. Ilyenkor jelent mentőcsónakot a jól karbantartott e-mail lista – ami nem csak az extrán reklámzajos időkben könnyíti meg a dolgod.

Meggyőződésem, hogy hosszú távon hatalmas kárt okozol a cégednek, ha nem gyűjtöd be azoknak az e-mail címét, akik valamilyen formában kapcsolatba léptek veled. Ha nincsenek meg a követőid, vásárlóid adatai és nem tudsz utánuk nyúlni, akkor ki vagy téve a közösségi oldalt üzemeltetők szeszélyeinek.

Ezt azzal a magabiztossággal jelentem ki, hogy alig pár napja a Facebook letiltotta néhány autókiegészítős termékemet arra hivatkozva, hogy orvosi eszköz, ill. nikotintartalmú termék.

Persze nem örültem neki, de nem is akartam Dunának menni, mert volt másik felület, ahol tudtam értékesíteni.

Szomorú tény, hogy elég egy ehhez hasonló érthetetlen indok és egy algoritmus akár a teljes közösségi oldaladat letiltja.

(Egy másik cikkben lesz még szó a Google elutasításokról is.)

Rajtad múlik, mire használod a vizet, amit a furcsa új világ a webshopok malmára hajt

Az utóbbi hónapokban brutálisan megugrott a közösségi médiából származó forgalom. Nem szorul különösebb magyarázatra, miért vásárolnak rengetegen otthonról és miért lógnak még többet a felhasználók social felületeken.

Csak hogy egy konkrétumot említsek: a webshopjaim forgalmának több mint 30%-a Facebookról jön, ami elég erős szám és nyomós indok, hogy begyűjtsem az ott lévő potenciális vásárlók e-mail címét.

Követem a statisztikákat és ezek alapján hasonló a helyzet a többi webshopnál is.

A cikk elolvasása után nézz rá a saját számaidra.

Most képzeld el, mekkora lépéselőnyben leszel egy rendszeresen karbantartott, gondozott, szegmentált e-mail listával. Ha elég pár kattintás és több száz vagy több ezer potenciális vevőd értesül az új termékeidről, szolgáltatásodról vagy ajánlatodról.

Ezzel eljön az a korszak, amikor szinte bármikor pénzt tudsz csinálni anélkül, hogy a hirdetőfelület tulajdonosaitól függenél.

Tegyük fel, hogy eddig nem gyűjtöttél tudatosan e-mail címeket.

Talán még nem késtél el, de az is lehet, hogy a konkurensednek már több ezres vagy tízezres adatbázisa van.

Az iparágak kiemelkedő webshopjaira ez jellemző és fel sem merül bennük, hogy az e-mail-marketing halott lenne. Sőt, látják, hogy minél több pénzt dobnak a gépezetbe, annál jobban csörög a kasszájuk. Ennél a pontnál le kell szögeznünk valamit: az lesz az iparág győztese, aki a legtöbb pénzt tudja vevőszerzésre fordítani.

De hogy alakul a lájk e-mail címmé?

Egy kicsit melós folyamat következik, de hidd el, a befektetett energia százszorosan megtérül.

Abból indulunk ki, hogy az emberek többsége azt keresi egy-egy helyzetben, milyen előnye származik belőle. Magyarán tudat alatt azt nézi, mit nyer, ha szívességet tesz.

Erre a miértre kell választ adnod a potenciális vevőid vágyaira, félelempontjaira alapozva, amiben segít, ha az élethelyzetükbe képzeled magad ésvagy felteszed a következő kérdéseket azoknak az ismerőseidnek, akik a célcsoportodba tartoznak.

Gondolkodj el azon, hogy

  • miért adják meg az oldalad követői, kedvelői az e-mail címüket?
  • miért neked adják meg?
  • milyen azonnali hasznuk származik ebből?

Felhívnám a figyelmedet az utolsó pontra: az azonnali haszonra. Ne vedd zokon, mert a jellemünk része, hogy ma akarunk jóllakni és nem holnap.

Néhány példa, ami bizonyítottan működik a webshopoknál

Az alapok után jöjjön a cikk (szerintem) legértékesebb része, azaz a konkrét e-mail címet gyűjtő ötletek.

  • Releváns, kisebb értékű ajándék az első vásárlás mellé. (Az autószőnyeges weboldalamon ez egy kb. 1000 Ft értékű műszerfalápoló törlőkendő.) Itt arra figyelj, hogy legyen elég nagy értékű a célcsoport szemében, de neked ne kerüljön sokba.

Tipp: Nézd meg az átlagos kosárértéket és annak 5-10%-a legyen az ajándék értéke.

  • Regisztráltatás hűségrendszerbe.

Tipp: Ha vannak visszatérő vevőid, akkor ez kötelező. Nálunk ez brutális növekedést hozott éves viszonylatban.

  • Akciós fuvarnap. Ez jelenthet havonta egyszer féláras vagy ingyenes kiszállítást.
  • Adott kampányhoz kapcsolódó ajándék a csomag mellé.
  • X forint értékű kupon.

Tipp: Ne aggódj azon, hogy elcsépelt, mert ha jó az ajánlat, akkor egyszerűen tarolni fogsz.

Tipp2: Ne legyen állandóan kupon. Képzeld csak el, ha minden héten viszel virágot vagy egy üveg bort a párodnak, akkor gyorsan elveszíti az újdonságerejét, sőt természetes gesztus lesz.

Akár a fentiek közül dobsz be valamit, akár egy másik alternatívát találsz ki a legfontosabb, hogy kösd regisztrációhoz az ajánlatot. A kedvezményeket tedd kuponkóddal élesíthetővé, amit e-mailben küldesz ki – és persze ne felejtsd el elfogadtatni az űrlapokon az adatkezelési tájékoztatót, illetve DGPR-nak megfelelően rögzítsd a hozzájárulást CRM-ben.

Ha segítséget kérnél a megvalósításban vagy bizonytalan vagy benne, hogy nálad mi működne, akkor dobj nekem egy levelet az hello@felhozomawebshopod.hu e-mail címre vagy csörögj rám a +36 20 599 9956 -os telefonszámon.

Ha tetszett a cikk oszd meg a profilodon vagy küldd el egy webshoptulajdonos ismerősödnek e-mailben.

#7 ARANYSZABÁLYOS E-MAIL MARKETING CHECKLIST

Mit kell feltétlenül rendbe tenned az első hírlevél kiküldése előtt?

Elolvasom most

Szerző

Németh Sándor

A webshopos történetem 12 éve kezdődött, amikor tovább akartam lépni a csomagtartós autóalkatrész-értékesítésen. Ma három piacvezető webshopom van úgy, hogy egyik sem a legolcsóbb. Meggyőződésem, hogy ezt nagyrészt az automatizált folyamataimnak köszönhetem.

Kezdetben tucatnyi kisebb hibát követtem el. Mindegyikből sokat tanultam, de a két legfontosabb felismerésem, hogy nem attól lesz valami nagyszerű, ha bonyolult és pozitív eredmények csak jól irányzott cselekvésből jönnek.

A tudásommal a lelkes magyar webshop tulajdonosoknak segítek növelni a piaci részesedésüket brutális marketingköltések nélkül.

#7 ARANYSZABÁLYOS E-MAIL MARKETING CHECKLIST

Mit kell feltétlenül rendbe tenned az első hírlevél kiküldése előtt?

Elolvasom most

Tetszett a cikk és olvasnál még a témában?

Add meg az e-mail címed és szólok, amikor új bejegyzés kerül fel a blogra, így biztosan nem maradsz le a legfontosabb webshopautomatizációs témákról.

Fontos, hogy felesleges leveleket nem fogok küldeni (engem is idegesít, amikor valaki indokolatlanul teleszórja az inboxomat) és bármikor leiratkozhatsz (de remélem sokáig olvasod az írásaimat).

Ezeket olvastad már?