Íme lista, ami az idődre vigyázva segít több vevőt szerezni

Előre szólok, hogy nem egy eddig ismeretlen csodamódszerről lesz szó. Azt viszont garantálom, hogy fokozatosan enyhül a munkaterheltséged, ha megszívleled, amit most leírok. Konkrét tanácsokkal, lépésekkel segítek megváltoztatni a napi rutinodat, hogy egyre felszabadultabb legyél és egyre több szabadidődet kapd vissza.

Nyugalom, nem megyek át életmódtanácsadóba és azt sem állítom, hogy csak akkor lehetsz sikeres, ha minden nap hajnali 5-kor kelsz, kocogsz egy órát, aztán este 10-ig minden perced pontosan beosztva éled az életed.

Viszont tény, hogy ha más eredményt akarsz, akkor valamit másképp kell csinálnod, mint eddig.

„Az örültség nem más, mint ugyanazt tenni újra és újra és várni, hogy az eredmény más legyen” – mondta Einstein és igaza volt.

Most megnézzük, mit jelent ez nekünk, webshoptulajdonosoknak.

5 másodperced van meghackelni a rendszert

Szomorú tény, hogy nem leszel erősebb, vékonyabb, ha csak gondolatban edzel és elméleti síkon eszel salátát vacsorára. A súlyod addig ugyanannyi marad (vagy gyarapszik), amíg esténként a Netflix előtt ülsz egy adag nachos-szal ahelyett, hogy felállnál a kanapéról és lenyomnál pár fekvőtámaszt, burpee-t, guggolást.

Hasonló a helyzet a megrendelésekkel is. Nem jönnek jobb eredmények addig, amíg érezhetően tisztes távolságot tartasz a vevőiddel, nem fejleszted a weboldalad, nem törődsz a visszajelzésekkel és az új ötleteket lesöpröd az asztalról.

Tudom, hogy változtatni nehéz, mert minden porcikánk küzd ellene.

Nem a kitartás vagy az elszántság hiányzik. Egyszerűen az agyunk úgy működik, hogy az ismeretlen, kényelmetlen feladatok ellen kifogásokkal védekezik. A jó hír, hogy le tudod győzni a rendszert.

Mel Robbins írt erről egy könyvet Az 5 másodperces szabály címmel.

A lényeg, hogy ennyi időd van, mielőtt az agyad eláraszt a kifogásokkal. Úgy fogalmaz, hogy azt nem befolyásolhatod, mit érzel, de mindig megválaszthatod, hogyan cselekszel.

Tehát, ha a cikket olvasva késztetést érzel a változtatásra, akkor vegyél magad elé egy üres papírt és írd össze, mit csinálsz másképp holnaptól – még jobb, ha már ma nekiállsz.

Döntő lépés, hogy felismerd, amikor feleslegesen kattogsz. Ennek tipikus jele, amikor a következők jutnak eszedbe:

  • én ehhez nem értek,
  • az én cégem más,
  • nekem erre nincs időm,
  • én ezt nem tudom megfizetni,
  • nálam ez biztosan nem működne.

Ezt csináld másképp, ha legyőzted a halogatást

A webshoptulajdonosok nagy része azért nem lép a következő szintre, mert képtelenek kilépni a megszokott rutinból, ami egy végeláthatatlan mókuskerékként írható le. Szemellenzővel rohannak a feladataik után és annyira tele van a teendőlistájuk, hogy nulla idejük marad azokra a fejlesztésekre, amelyekkel hatékonyabbak lehetnének.

Az eredmény, hogy behúzott kézifékkel akarnak repeszteni az autópályán.

Tudom, hogy ijesztő azzal szembesülni, hol tart a szoftveripar. Rémálom, mennyibe kerül egy komoly technikai fejlesztés. Egy felkészült marketingügynökség ajánlatától pedig kifuthat a vér az arcodból.

Alapvetően mindegyikre szükség lehet egy adott ponton, de az a tapasztalom, hogy a magyar webáruházaknak egy jóval alacsonyabb lépcsőfokot kell megmászniuk a profitnöveléshez.

Tény, hogy ehhez tanulni kell, de vitán felül áll, hogy minden tanulásra szánt perc kamatostól megtérül.

Valószínűleg most két utat látsz magad előtt.

  • Nagyvonalakban kitanulsz egy szakmát és megpróbálod egyedül, cégen belül megoldani a fejlesztést (legyen az programozás, technikai háttér, marketing vagy szövegírás).
  • Keresel egy kivitelezőcéget, amit meg tudsz fizetni.

Mindkettőt kipróbáltam, így első kézből mondok tapasztalatot.

Amikor mindent magamnak csináltam, akkor túlhajtottam magam, hogy időben készen legyek, anyagilag viszont olcsón kijöttem. Az ügynökségekkel volt, hogy időtényező szempontjából jól jártam, de sajnos nem mindig ment át, mit szeretnék, aminek sok plusz egyeztetési kör – és határidőcsúszás – lett a vége.

Sejtem, mi jár most a fejedben.

„Tehát arra célzol, hogy vagy még többet éjszakázom vagy megbízok valakit egy zsák pénzért és remélem a legjobbakat?”

A döntést rád bízom, de a harmadik lehetőséget javaslom.

Ülj le és gondold át, mivel töltöd konkrétan a napjaidat, azaz nézd végig tételesen, mire mennyi időd megy el.

Készülj fel, hogy húsbavágó felismerések érnek majd utol.

Például, amikor rájössz, hogy tulajdonosként heti szinten órákat visz el, hogy postára rohangálsz, ügyfelek leveleire válaszolsz, számlák között kotorászol. Mindegyiket meg tudná csinálni vagy egy kollégád, akinek jóval alacsonyabb az órabére, mint a tiéd vagy van rá automatizmus.

Első körben a következő listán menj végig

Jelöld azokat a feladatokat, amiket te csinálsz (akkor is, ha „csak” néha):

  • Megrendelések nyomtatása, ami alapján a munkatársak összekészítik a csomagokat.
  • Megrendelésekhez szükséges számlák, díjbekérők kiállítása, elküldése.
  • Személyes átvétel esetén ügyfelek tájékoztatása.
  • Csomagcímkék nyomtatása (csv táblázat készítéstől).
  • Készlethiány esetén az ügyfelek tájékoztatása.
  • Telefonos érdeklődések kezelése.
  • Előreutalásos fizetések esetén meggyőződni az összeg beérkezéséről.
  • Ismétlődő kérdések megválaszolása e-mailben (pl. mennyi a fuvardíj, mikor érkezik meg a csomag, lehet-e kártyával fizetni a futárnál, mi lesz ha nem jó vagy megsérül a termék).
  • Árajánlatok elküldése.
  • Készlethiány esetén az ügyfelek tájékoztatása.
  • Beszállítók felé rendelések leadása.

A listát egészítsd ki a saját rutinod alapján és húzd ki azokat a pontokat, amiket nem te intézel.

Fontos: tényleg minden kis feladatot írj össze.

Amikor megvan a listád, akkor pontról pontra menj végig rajta és mindenhol kérdezd meg, hogy

ezt egy automata rendszer, egy gép vagy egy kolléga is meg tudná csinálni?

Jelöld azokat, ahol a válasz igen.

Ennyi kell ahhoz, hogy megérkezz az áttörés kapujába. A küszöböt akkor léped át, ha priorizálsz, tehát felállítasz egy fontossági sorrendet az alapján, hogy melyik tevékenység leadásával mennyi időt szabadítasz fel.

Ehhez gondold át

  • mit tudsz gyorsan megoldani automatizálással (például e-mail kiküldés; beszállítók értesítése),
  • van-e olyan kollégád, akinek belefér a kapacitásába a tevékenység (pl. előreutalásnál megnézni, hogy beérkezett-e az összeg; ajánlat kiküldése).

Figyelj, ha az agyad gyártja a kifogásokat, akkor 5 másodperced van, hogy elővedd a naptáradat és kijelöld az(oka)t az időponto(ka)t, amikor a megjelölt feladatok kiszervezésével, delegálásával foglalkozol.

A módszerrel néhány hét alatt a prioritási lista legfontosabb pontjait leadhatod és fokozatosan értékes óráid szabadulhatnak fel.

Nem baj, ha nehezen indulsz el. Nekem is nyögvenyelős volt a kezdet, kifogástengerrel elárasztva és néha az is felmerült bennem, hogy én erre képtelen vagyok.

A következőt tudatosítottam magamban ilyenkor:

„A vállalkozásom profitja csak olyan mértékben nőhet, amennyivel az elégedett, visszatérő vevőink száma nő. Nem az árainkat kell csökkenteni, hogy forgalmat generáljunk, hanem a vevőink elégedettségét kell növelnünk, minden egyes nap.

Ez csak úgy lehetséges, ha jól megkomponált rendszerek, automatizált folyamatok kiszámíthatóan, hiba nélkül, azonos színvonalon működnek a színfalak mögött. A cél, hogy egy idő után csak azt csinálja emberi munkaerő, amit egy gép nem képes elvégezni.”

Ma az elv bevett gyakorlat és meggyőződésem, hogy a kollégáim elégedettségéhez is sokat hozzátesz.

Ha tetszett a cikk oszd meg a profilodon vagy küldd el egy webshoptulajdonos ismerősödnek e-mailben.

#7 ARANYSZABÁLYOS E-MAIL MARKETING CHECKLIST

Mit kell feltétlenül rendbe tenned az első hírlevél kiküldése előtt?

Elolvasom most

Szerző

Németh Sándor

A webshopos történetem 12 éve kezdődött, amikor tovább akartam lépni a csomagtartós autóalkatrész-értékesítésen. Ma három piacvezető webshopom van úgy, hogy egyik sem a legolcsóbb. Meggyőződésem, hogy ezt nagyrészt az automatizált folyamataimnak köszönhetem.

Kezdetben tucatnyi kisebb hibát követtem el. Mindegyikből sokat tanultam, de a két legfontosabb felismerésem, hogy nem attól lesz valami nagyszerű, ha bonyolult és pozitív eredmények csak jól irányzott cselekvésből jönnek.

A tudásommal a lelkes magyar webshop tulajdonosoknak segítek növelni a piaci részesedésüket brutális marketingköltések nélkül.

#7 ARANYSZABÁLYOS E-MAIL MARKETING CHECKLIST

Mit kell feltétlenül rendbe tenned az első hírlevél kiküldése előtt?

Elolvasom most

Tetszett a cikk és olvasnál még a témában?

Add meg az e-mail címed és szólok, amikor új bejegyzés kerül fel a blogra, így biztosan nem maradsz le a legfontosabb webshopautomatizációs témákról.

Fontos, hogy felesleges leveleket nem fogok küldeni (engem is idegesít, amikor valaki indokolatlanul teleszórja az inboxomat) és bármikor leiratkozhatsz (de remélem sokáig olvasod az írásaimat).

Ezeket olvastad már?