Miért „kell” hogy szeressen a vevőd?

Mi emberek elsősorban érzelmi lények vagyunk és az érzelmeink alapján hozzuk meg döntéseinket. A vágy és a félelem az, ami motivál és cselekvésre késztet minket. Ha jobban belegondolunk már sokszor az első benyomás alapján hozzuk meg döntéseinket. Nincs ez másképp a vásárlási döntéseinkkel sem.

Nagyon nem mindegy, milyen érzések kerítik hatalmába azt vásárlójelöltet, aki először találkozik a virtuális kirakatunkkal, azaz a webshopunkkal :)

Legnehezebben az emberi kapcsolatainkat cseréljük le

De miért is? Mert ragaszkodunk azokhoz az emberekhez, akikhez jó érzések, élmények kötnek. Nem akarjuk elveszíteni azt, amihez valami jó élményünk kötődik és valahogy azt is érezzük, hogy mi is jól akarunk bánni azokkal, akiktől valami jót kaptunk, pláne ha még szimpatikusak is nekünk.

Valahogyan el kell érnünk, hogy a vásárlónk érzelmileg kötődjön hozzánk és a munkatársainkhoz. Élménnyé kell tennünk számára a vásárlást, ugyanis a vevőnk nem egy darab élettelen tárgyhoz fog ragaszkodni, hanem hozzád, meg hozzám és a munkatársainkhoz.

Nem azért veszi meg nálunk az adott terméket, mert azt nem tudná megvenni máshol, (hacsak nem olyat árulsz, ami sehol máshol nem kapható) hanem azért, mert valahogyan + érzéseket váltottunk ki belőle, jó volt az első benyomása rólunk, szimpatikusak voltunk neki.

Maga a vásárlási folyamat 3 szakaszból áll

1. Megismer minket a vevőjelöltünk

Rátalál egy Fb vagy Ads hirdetésünkre, blog cikkünkre vagy elolvassa a Google cégem vagy Fb oldalunkon található vevővisszajelzéseket, véleményeket. Esetleg csak egy árajánlatot kér tőlünk a weboldalunkon keresztül, e-mailt ír nekünk, telefonál netán egy kupont adunk neki egy felugró pop-up ablakkal. Már itt kialakul egy véleménye rólunk ez lesz az első benyomás.


2. Szimpátiát kell ébresztenünk benne

El kell érjük, hogy vonzódjon hozzánk, legyen egy pozitív érzése velünk kapcsolatban. Ha ezt nem érjük el nála, akkor a maradék halvány reményünk a „letolt áraink” lehetnek, amikből nehéz vagy lehetetlen lesz árrést produkálnunk.


3. Megbízott bennünk, vagyis először vásárolt nálunk valamit

Hurrá, meglátott minket, szimpatikusak voltunk neki, majd vásárolt valamit tőlünk.

És ezzel a lépéssel a hazai webshopok 90-95%-a be is fejezte a folyamatot, milliókat hagyva az asztalon heverni. Vagyis az egyszeri tranzakcióra koncentrálnak, pedig az igazi árrés a hosszú távú, bizalmon alapuló kapcsolat kialakításában van, az pedig a vásárlás utáni szakaszban kell, hogy elkezdődjön.

Az iparágukban piacvezető webáruházak mindegyike hosszú távú ügyfélkapcsolatokat épít és vevő élettartam értékben gondolkozik. Vagyis azzal számol, hogy egy vevőnek hányszor tud eladni még bármit is. Ez nagyon nagy különbség az egyszeri eladáshoz képest.

Jól látható, hogy a hosszú távú ügyfélkapcsolat kialakítása érzelmi alapon működik. Amelyik webáruház ezt ki tudja alakítani az ügyfeleiben, többé nem kényszerül bele értelmetlen árversenybe, mert a vevője fejében már nem az ár lesz a döntő szempont.

„Mi emberek elsősorban érzelmi lények vagyunk és az érzelmeink alapján hozzuk meg döntéseinket.”

Ha tetszett a cikk oszd meg a profilodon vagy küldd el egy webshoptulajdonos ismerősödnek e-mailben.

#7 ARANYSZABÁLYOS E-MAIL MARKETING CHECKLIST

Mit kell feltétlenül rendbe tenned az első hírlevél kiküldése előtt?

Elolvasom most

Szerző

Németh Sándor

A webshopos történetem 12 éve kezdődött, amikor tovább akartam lépni a csomagtartós autóalkatrész-értékesítésen. Ma három piacvezető webshopom van úgy, hogy egyik sem a legolcsóbb. Meggyőződésem, hogy ezt nagyrészt az automatizált folyamataimnak köszönhetem.

Kezdetben tucatnyi kisebb hibát követtem el. Mindegyikből sokat tanultam, de a két legfontosabb felismerésem, hogy nem attól lesz valami nagyszerű, ha bonyolult és pozitív eredmények csak jól irányzott cselekvésből jönnek.

A tudásommal a lelkes magyar webshop tulajdonosoknak segítek növelni a piaci részesedésüket brutális marketingköltések nélkül.

#7 ARANYSZABÁLYOS E-MAIL MARKETING CHECKLIST

Mit kell feltétlenül rendbe tenned az első hírlevél kiküldése előtt?

Elolvasom most

Tetszett a cikk és olvasnál még a témában?

Add meg az e-mail címed és szólok, amikor új bejegyzés kerül fel a blogra, így biztosan nem maradsz le a legfontosabb webshopautomatizációs témákról.

Fontos, hogy felesleges leveleket nem fogok küldeni (engem is idegesít, amikor valaki indokolatlanul teleszórja az inboxomat) és bármikor leiratkozhatsz (de remélem sokáig olvasod az írásaimat).

Ezeket olvastad már?